My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Sunday, March 18, 2012

248. Japanese #1

Assalamualaikum and こんにちは(konichiwa)!

haaaaaaaaaa.. terkejut tidak? tiba tiba aku bertulis dalam bahasa jepun atau aku panggil bahasa jepung! Memang dalam kepala otak aku ni,bukan kepala otak kepala lutut dan semua kepala anggota badan aku tak pernah sesekali atau sesaat aku terfikir yg aku akan mengambil jepung as my third language. okay mula mula memang aku sumpah seranah sebab aku nak blaja bahasa mandarin lah. but no choice la by hook or by crook aku terpaksa tanpa kerelaan untuk mempelajari bahasa jepung. *okay ayat pasrah*

Tapi sebenarnya mana mana bahasa sama je pun.antara nak dgn tak nak je. So STOP make an excuse fira! focus je dengan bahasa jepung ko tu. mana lah tahu nanti kau belajar kat jepun ke haaaa kan senang kan..

Anyway, last week saat yang paling bersejarah kerana for the first time ever aku belajar bahasa jepung. quite interesting walaupun kadang kadang bosan FULLSTOP.

Jom lihat apa yg aku dah belajar bahasa jepung setakat ini;

Q: Anata wa gakuseidesu ka?
(Are you a student?)

A:Hai, watashi wa gakuseidesu.
(Yes,I am a student.)

Īe, watashi wa gakusei dewa arimasee
(No, I'm not a student.)


Yang bawah ni pulak sebutan nombor dalam bahasa jepung!



Sayōnara..Atode o sanshō shite kudasai..

No comments: