My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Friday, June 24, 2011

197. cinta.cinta.cinta!

cinta!cinta!cinta!
korang jangan salah anggap ye aku belum "BERCINTA" lagi hokay.
cuma sejak dua menjak ni semua drama or cerita yang aku tengok mesti ending dia tak best oh. dah semestinya semua cerita yang aku tengok tu semua cerita cinta lah wei. kalau korang tengok kat TV korang pun mmg sah sah la mostly cerita cinta. tapi yang peliknya aku asyik tengok cerita cinta yang endingnya asyik sedih je. berkotak kotak la jugak TISU kat umah aku ni aku habiskan *okay yang ni ayat TIPU ye bukan ayat PENYATA*. tu lah kau bila ending cerita tu tak best kau mengata mengutuk bagai dulu kalo happy ending je mesti kau kata cerita tu tak logik lah ntah pape lah itulah inilah *okay kena SETEPEK*

oh yea macam petang tadi aku tengok episode akhir drama CINTA MELODY. sapa tengok jugak cepat angkat tangan okay ketiak korang masam sangat. pastinya para para gadis kat MALAYSIA ni mmg ramai tengok cerita tu kan. yela HERO je dah HANDSOME,HEROIN pun CANTIK mesti tengok punyelah. tapi sedih jugak lah aku tengok cerita ni.satu pelajaran yang aku dapat tadi bila tonton last episode tadi.betul lah kan kata orang kadang kadang "CINTA ITU TIDAK SEMESTINYA KITA HARUS MEMILIKINYA".oh sangat sedih ayat ini sebenarnya.okay nak nangis sambil dengar lagu AISHETERU.walau sedalam mana pun cinta kita terhadap seseorang tu, itu bukan bermaksud kita harus memilikinya.kadang kadang kita harus berkorban untuk CINTA kita tu.so kepada sesiapa yang tengah BERCINTA tu hargai lah CINTA korang.jangan nanti korang menyesal di kemudian hari.

kadang kadang aku sedih jugak dengar dan lihat cerita cinta orang di sekeliling aku.macam macam kisah dan variasi.ada yang okay ada yang tak okay.itulah kehidupan kan? korang mau tau kah pendapat aku tentang CINTA? okay sumpah better korang tak yah tanya aku pasal CINTA ni. aku ni bukanlah pakar CINTA. bercinta pun jauh sekali ni kan nak tanya pasal CINTA. tapi aku nak juga bagi pendapat aku pasal HAL CINTA ni.boleh tak? boleh boleh bole belahhhhh.
HAHA

aku bukan nak bg pendapat yang berjela jela.cuma aku nak nasihat kan para pencinta di luar sana. mula mula bercinta memang indah bak kata orang 'DUNIA INI ANA YANG PUNYA' tapi lama lama benda tu makin suram mula lah heartbroken bagailah. jiwa sengsara lah itulah inilah.macam macam kan.kita yang tengok ni pun PENING KEPALA kooott.so people out there especially GIRL, tak salah kalau nak bercinta tapi berwaspada lah okay.jangan terlalu memberi sepenuh jiwa raga anda kepada si DIA.takut nanti anda yang menyesal yang tak sudah.dah macam macam kes sekarang ni yang kita tengok.kadang kadang tu ada yang sampai lupa IBU BAPA sendiri dan FAMILY akibat buta dengan cinta yang belum pasti tu. orang asyik salah kan cinta sb dorang kata CINTA ITU BUTA.tapi kita harus sedar kita lah yang BUTA sebenarnya dan bukan CINTA :D so beringatlah wahai kalian sekalian.dan para gadis gadis yang cantik di luar sana jagalah apa yang seharusnya di jaga oleh anda.pasti anda yang baca ni faham kan maksudnya :) jangan serahkan segala galanya milik anda pada si DIA kerana DIA belum lagi tentu menjadi milik anda sepenuhnya.mungkin anda kata kau cakap mmg senanglah sebab kau tak bercinta! ye mmg aku takde pengalaman tapi aku telah melihat realitinya dengan mata aku sendiri. ini pesanan untuk diri aku dan juga anda :D


::perkataan di atas memang mudah untuk diungkapkan tapi sukar untuk memahami ertinya::

kadang kadang aku berfikir jugak kan,
KALAU LAH ADA SUBJEK CINTA DI AJR DI SEKOLAH?
confirm semua MATA TERBELIAK MULUT TERNGANGA je lah dalam kelas!

MOOD SEMASA: tadi pergi teman mama ke BUTIK PERKAHWINAN :D bila tengok baju baju chantek PENGANTIN rasa na kahwin lah! kena cari calon cepat ni! ada sesiapa nak isi borang tak? :D


2 comments:

al_hakim said...

tak pernah tengok pun cerita tu..hehe

japillala said...

erk tak pernah? HAHA pergi tengok sekarang cepattttt! :D