My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Sunday, July 22, 2012

271. Ramadhan Day #1

Assalamualaikum.

 

Alhamdulillah. Hari pertama ramadhan pun dah berlalu. Syukur pada Allah sebab beri gua kesempatan untuk menyambut puasa bersama sama dengan keluarga gua terutama sekali ibu bapa gua la.. So seperti hari pertama Ramdhan apa yang sepatutnya kita buat ye? Haa korang cuba tengok seperti gambar yang aku dah tempek kat atas tu? Jangan sebab puasa korang tak nampak pulak har har har

Set A Mission! yeah itu adalah satu perkara yang harus kita buat pada hari pertama puasa. Apa? hangpa tak tau apa itu Set A Mission?? tak tau tak apa hangpa sume boleh translate menggunakan Google Translate kan mudah je. Set A Mission atau dalam bahasa kebangsaan negara kita ni disebut sebagai eh jap jap gua try Google Translate jap. haaaaaaaa *after 5 seconds* maksudnya "menetapkan misi" . 

Haa.. jangan salah anggap pulak! ini bukannye menetapkan misi hangpa punya baju raya ke duit raya ke dan sebagainya yang berkaitan dengan raya. Apa kata gua ngan hangpa sume tetapkan misi apa yang nak kita capai sepanjang Bulan Ramadhan ni. Almaklumlah bulan ramadhan kan bulan yg sangat mulia dan masa ni la nak tingkatkan segala amalan kita. Lagipun dalam bulan ni lah yg kurangnya godaan syaitan.. Iye tak?

Ok bai ;)

Day 1: Set a mission!

No comments: