My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Saturday, June 25, 2011

201. tips pakaian bersesuaian warna kulit anda!

hei kawan kawan!

tadi masa aku tengah boring boring dah tak tau nak buat apa sb MAMA pakai lappy aku untuk ONLINE *macam biasalah aktiviti MAMA sblm aku ONLINE dia ONLINE dulu walaupun dah PENCEN* hebat hebat warga EMAS zaman sekarang ni.mmg RESPECT lah!

so dengan BOSAN sambil buat muka LAPAR aku pun menyelak nyelak SURAT KHABAR hari ini. selalu aku baca bab bab GOSIP ARTIS je. kalo BAB BAB dunia amatlah KURANG BERMINAT untuk aku MEMBACA ;D *aku memang begitu, kalo baca pun FRONT PAGE je lah!*

tapi hari ni aku agak rajin sebab abes semua muka surat aku GODEH dengan tekun pakai KACA MATA BURUK aku ni =D dok sedap sedap aku godeh godeh tu aku terjumpa la satu TIPS yang agak menarik dalam HARIAN METRO! tips mengenai PAKAIAN YANG BERSESUAIAN DENGAN WARNA KULIT.aku rasa memang sesuai lah kan nak kongsi cerita ni kat sini.
so kalo korang berminat dengan TIPS ni korang bole TRY k baby baby sekalian!

antara yang KORANG boleh ikuti;

  • Jangan menggunakan pakaian lebih dari TIGA warna kerana ia adalah peraturan yang PENTING!warna yang terlalu banyak akan menyebabkan penampilan anda tenggelam;

  • Kenakan warna yang tepat dgn KULIT anda.Jika anda berkulit CERAH jangan sesekali mengenakan warna PASTEL seperti coklat muda, biru muda,kuning atau merah jambu okay! warna sesuai akan membuat anda kelihatan MENGGODA dan lebih TENANG. sebaliknya pilih rona PUTIH, COKLAT, BIRU TERANG, dan KRIM.

  • Jika anda berkulit KUNING LANGSAT, warna TROPIKA seperti JINGGA, JINGGA, HIJAU, MERAH, KUNING, dan BIRU adalah pilihan yang terbaik sekali.

  • untuk kulit SAWO MATANG korang boleh pilih rona UNGU, JINGGA atau MERAH HATI agar anda kelihatan lebih MENARIK yaw!

  • Jika anda berkulit GELAP, warna tanah yang lembut adalah pilihan yang tepat. ELAKKAN rona GELAP seperti COKLAT GELAP, HITAM, MERAH GELAP, BIRU TUA dan HIJAU DAUN.

  • Jangan menggunakan CELANA dengan warna terang seperti MERAH, KUNING, atau JINGGA. sebaliknya pilih warna semula jadi atau GELAP. ELAKKAN juga memadankan warna KELABU denga warna TERANG seperti KUNING atau MERAH kerana ini kombinasi warna yang tidak sesuai.

  • Sesuai warna pakaian dengan WAKTU dan TEMPAT. warna GELAP untuk acara formal sedangkan warna TERANG untuk acara KASUAL.

  • Pastikan anda mengenakan TALI PINGGANG dengan warna yang sama dengan KASUT. jika KASUT anda berwarna HITAM, sebaliknya pilih TALI PINGGANG daripada RONA yang SAMA!
DONT FORGET!
  • Sesuaikan warna dengan KARAKTER anda. sekiranya anda ingin menyerlahkan gaya feminin, pilih pakaian daripada warna PASTEL. sebaliknya, jika anda ingin menarik perhatian ramai, pilih pakaian daripada RONA TERANG.
DONT EVER!
  • Menggunakan warna pakaian terlalu KONTRA dengan warna KULIT anda! sebagai contoh la, anda berkulit HITAM dan mengenakan PAKAIAN berwarna MERAH JAMBU TERANG atau MERAH! ini akan menyebabkan penampilan anda BERAT SEBELAH atau kata sopannya macam CACAT sikit lah orang tengok HEHE
  • Anda juga tidak digalakkan memakai PERHIASAN yang warnanya tidak senada dengan baju yang dipakai!
itulah TIPS yang aku nak SHARE dengan korang ;D korang boleh APPLY tips ni dalam kehidupan seharian KORANG okay =D tapi apa yang aku nak advise korang, korang pakai lah apa yang korang rasa selesa okay! jangan jadi FASHION VICTIM pulak sudah ;P

renung renungkan dan selamat beramal -.-

No comments: