My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Monday, August 6, 2012

278. Damn.

Assalamualaikum.

Apa khabar manusia seantero Malaysia! Okay gua pasti ramai rakyat jelata agak terkilan hari ni bila DLCW kalah semalam rite? bukan kecewa apa..kecewa sebab tak dapat menikmati kelazatan Baskin Robbins punye icecream kan kan. HAHA kecewa kecewa jugak! Tapi gua rasa rakyat jelata sekalian tak perlu lah nak kecewa tahap gaban since our hero DLCW dah buat yang terbaik. As a Malaysian, we should proud to have him as our representative rite? Unfortunately bagi diri gua, gua bukan kecewa sebab DLCW tak dapat gold medal ke or sebab tak dapat makan BR! Tapi gua agak kecewa dan kaget dengan segelintir rakyat jelata yang gua rasa cara pemikiran mereka yang sangat sempit! Serious gua kata gua malu dengan rakyat jelata yang masih lagi tidak menggunakan akal fikiran mereka untuk berfikir secara rasional.

Bila DLCW kalah semalam, macam macam spekulasi dan commentar commentar yang agak menjelikkan bg pandangan mata gua. Oh tapi bukan semua rakyat jelata yang berfikiran sempit tapi part of it. Not all hoccay. Alhamdulillah syukur masih ramai lagi yang menyokong DLCW after the game. Bila Lin Dan menang semalam, gua dapat tengok DLCW yg tertunduk kaku menangis meratapi kekalahan beliau. Kalau kalian di tempat dia pun mesti kalian nak menang jugak kan. Kecewa sungguh gua tengok chong wei semalam. Good job chong wei! and thanks thanks and thanks.

Tapi gua hairan bila gua login facebook semalam bila gua tengok ni :

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/603533_10150971775966283_1919002896_n.jpg

Gua tertanya tanya adakah manusia ini rakyat MALAYSIA? Oh ya he's talking about politic politic and politic. Peliks aku! Bila rakyat sendiri menghina rakyat sendiri!

"Malaysia will win its first GOLD Medal in Olympics after Pakatan takes over Putrajaya."
 "Pakatan has a very capable sports minister in waiting.Give Pakatan to rule Putrajaya to bring in the Gold in next Olympics in Rio 2016."

Bila gua tengok tweet beliau ni gua rasa macam memang tak masuk akal fikiran la wei. Cuba hang pergi main ganti chong wei kalau betul lah apa yang beliau kata ni kan kan kan -..- Anyway, Gua bukan benci atas dasar parti politik ke ape ke? Sebab gua tak berminat pasal politik and plus gua bukannye boleh mengundi pun. Tapi gua nak tekankan kat sini tolonglah cakap tu rasional sikit! ke kalian ni takde semangat kebangsaan lansung. Kadang kadang bosan dan bengang bila semua nya nak dikaitkan dengan politik politik dan politik. Oh please lah. 


This post, is from Lin Dan's Fans Club in China..haa cuba korang baca status ini pulak:
 


 Gua sure korang tak faham kan tulisan cina ni. so ni translationnye :

Thank you very much, Lee Chong Wei, Thank you for being such a noble and worthy opponent, and thank you for 10 years of company - without Lee Chong Wei's worthiness, there will not be any Lin Dan's worthiness; without Lee Chong Wei's persistence and perseverance, there will not be any progression for Lin Dan. Lee Chong Wei missed his first Gold Medal, but he didn't fail. We felt for his cries. [SHARED/RT] When we cheer for Lin Dan's victory, please also remember Lee Chong Wei. You both are the best.



ESPN commentator had this to say of him: 

"Lee Chong Wei is such a great guy, but Lin Dan is a bit arrogant. Skills win you medals, but attitude wins hearts.
 

Konklusinya, korang fikirlah sendiri. Memang betul lah cakap orang Rambut sama Hitam tapi Hati lain lain begitu juga dengan Pendapat dan Pandangan sentiasa berbeza beza mengikut orang :)


Kadang kadang manusia lupa untuk bersyukur
xoxo


No comments: