My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Sunday, June 17, 2012

264. rakus!

Assalamualaikum.

Gua tak tahu kenapa dua tiga hari ni gua terasa emosi gila. Mungkin atas sebab sebab tertentu yang menjadi faktor utama gua beremosi. Ah! lupakan saja. buat penat otak gua je fikir yang entah apa apa. Gua takde pakwe yang gua bole bergayut macam monyet tiap tiap malam mahu pun scandal yang akan tepon gua jadi gua gunakan belog gua ni untuk menenpiaskan apa sahaja yang ada dalam saraf otak gua ni. Kalau kau terasa terganggu dengan bahasa aku ni, dengan baik hati gua halau korang dari sini! *ayat drama sebabak*

Oh ya! gua lupa petang tadi rambut gua melalak siap buat demostrasi meminta untuk di treatment kan! gua pun tanpa perasaan gua melalak balik kat rambut gua, "lu pg bukak wallet gua pastu pg amik bank card gua pastu lu pergi check kat machine atm bank islam pastu lu tekan butang pertanyaan baki!". HAHA terus rambut aku senyap tapi takpe gua tiba tiba teringat sesuatu yang mama gua cakap dia nak taja treatment rambut gua! haha *ramput aku menari ballet atas kepala aku* Oh tapi rambut, lu kena tunggu cuti sem lah bro!

Selepas satu isu selesai, timbul pulak satu isu yang lain! Gua rasa isu ni yang paling buat gua melenting bhai. Gua bukan ape, setiap kali sem je mesti isu ni buat gua migraine! hewhew Apa lagi kalo bukan isu "FINAL EXAM". Petang tadi jugak saraf saraf otak aku buat demostrasi melaungkan kata kata yang tidak sepatutnya. "Study! Study! Study!". pergh mengelegak darah yang mengalir dalam badan gua wei! terasa sendi sendi otak macam nak tercabut je! Damn. Gua pergi jalan kat meja study gua pastu gua tilik tilik jadual exam gua! Tiba tiba gua punya otak dan muka blur!

Hari jumaat yang lalu, sebenarnya semalam je pun! Gua dikejutkan dengan perkhabaran tentang Abah gua. Gua memang terkejut tapi nak buat macam mana dah memang itu yang tetulis gua sebagai hambanya kena terima. Terus gua call mama gua yang tercinta malangnya mama gua tengah bergayut dengan orang lain. So gua bergayut je la ngan abah gua and still abah gua boleh tergelak lagi woo! Biasalah orang tua mana nak tunjuk perasaan dorang! Kemudian mama gua call balik, jujurnya time tu gua menangis tapi gua tahan. Sebab gua bukan jenis tunjuk perasaan gua kat sapa sapa. Gua berdoa semoga kedua dua orang tua gua, mama dan abah sihat sejahtera supaya mereka dapat tengok puteri mereka ni berjaya. Gua tak menjajikan apa apa tapi gua cuba yang terbaik! Ameen.

Lagi satu pesanan untuk diri sendiri sebelum gua tidur! janganlah ga takbur dan riak dengan kehidupan gua sekarang! Sebab gua tak tahu berapa lama jangka hayat gua! Dan jangan lah tunjuk yang diri gua baik sangat cakap itu ini. yang berhak menentukan segalanya hanya ALLAH saja.okay bai!


Jangan sibuk hal orang lain,
Jaga diri sendiri lebih baik!

No comments: