My photo
Everything I'm not,made me who I am.I'm wearing kaca mata to see LIFE. I'm also a daughter and a student.being a twenty is not easy as you think!this is my blog so it follows my rules! sila pakai kaca mata hitam anda bila lawat ini blog ;D sekiranya anda tidak berpuas hati dengan isi kandungan dan jalan cerita yg terkandung dalam blog ini sila tekan kotak X yg berwarna merah disebelah atas kanan anda. dan jika ada mahu jadi FOLLOWER saya sila scroll sampai bawah ye.ini bukan ugutan tapi amaran! segala kerjasama adalah amat dihargai ;D

Tuesday, December 21, 2010

penantian itu satu penyeksaan ;\

hari ni aku tergerak nak tulis blog
aku nak mintak maaf sb mungkin bahasa yg aku gunakn dlm entri ini agak KASAR di mata pembaca
*kalau ada orang yg membacala blog aku yg HODOH ni*
bila aku tengok calender dekat lappy aku ni
oh baru aku sedar tahun 2010 akan pergi meninggalkan kita
dan muncul pula tahun 2011 yg akan kita tempuhi
apabila aku imbas kembali tahun 2010
aku rasa tahun ni lah yg paling mencabar hidup aku
terlalu banyak cubaan dugaan ujian yg diberikan kepada aku
aku redha dengan segala ujian yg diberikan
aku percaya pasti ada hikmah disebalik apa yg terjadi
cuma kita perlu BERSABAR dlm menghadapinya
mungkin hasilnya kita tidak nampak sekarang dan mungkin nanti
memang tiada siapa yang tau sbb itu diluar bidang kuasa kita
hanya ALLAH saja tahu ape yg terbaik untuk hambanya
:D
dan aku berSYUKUR kerana dengan izinnya aku tetap tenang dan sabar dengan segala ujian cabaran dan dugaan yg diberikan olehnya
SABAR SABAR SABAR
itu adalah kata kata yg sering aku ingatkan diriku sendiri untuk menenangkan hati
walaupun aku tetap bersabar dan menunjukkan diriku aku seperti seorang yg TABAH
namun jauh dilubuk hati aku
aku hanyalah INSAN BIASA
yaaa sudah pasti aku TEWAS dengan air mataku
setitik demi setitik air mataku jatuh menandakan aku telah tewas sebenarnya
hanya air mata la peneman aku dlm menepuh segala cubaan dan dugaan
dan aku tetap percaya ALLAH pasti ada disamping ku
terima kasih kepada semua yg memberikan semangat kepadaku
hidup ini mmg suatu pengembaraan yg sangat menakjubkan
kadang kita rasa pahit kadang kita rasa manis
memang betul lah kata orang itu lah yg dinamakan asam garam kehidupan
aku berharap semoga aku terus TABAH dalam menghadapi segala kemungkinan yg bakal berlaku dalam hidup aku :)
:tapi aku sedar sekarang:
senyuman ku telah hilang
gelaktawaku telah hilang
hatiku telah mati
dan
aku nak balik semua tu!!
*al fatihah untuk nenek ku yg telah pergi menghadap illahi pada tanggal 17 dec 2010*
semoga roh beliau ditempatkan disisi orang yang beriman :\
amin :)

2 comments:

ceritasaya said...

be strong fira :)
take care ya :)

japillala said...

tenkiu ainiiii :D u too take care :D